Powered By Blogger

tisdag, januari 08, 2008

Plötsligt händer det.

Berättelsen om trisslotten:

Jag köpte en dubbeltriss på Ica Kvantum i Skellefteå. På den vann jag 50 kronor. Veckan därefter löste jag in den på Saedéns tobak och tog en ny dubbeltriss. På den vann jag inte bara 50 kronor utan även 25 kronor! Har ni hört nåt så festligt som att vinna en dubbelvinst!? Jag visste inte att det var möjligt ens, och det visste inte heller kassörskan som tog emot min vinst på Willys idag. Hon var tvungen att springa bak på något kontor och extrakolla. Uppståndelsen i kön var stor. Stor! Kassörskorna hojtade åt varandra: "Har du sett en lott med två vinster på nån gång?" "Nej, jag har aldrig varit med om det här!" "Är det sant? Två vinster?". Alla kunders blickar riktades mot mig. Redan där kände jag mig som en vinnare. Jag löste ut tre nya trisslotter för min vinst och sparade dem till kvällen. Med en extra utsparad pekfingernagel skrapade jag mig genom klöver efter klöver, men icket, inte ens en tröst25:a fick jag. Nä, får ni för er nån gång att ni ska köpa en trisslott, köp då den på en kiosk som kallas "turbutiken" och för fan inte på Willys. Det kan man ju räkna ut hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar