Powered By Blogger

onsdag, juli 25, 2007

Physalis listar: 3 flitigt använda skämt på mitt jobb

1. Jag: -Vill du ha kvittot?
Kunden: - Nä, det var på så lite.
Jag: -Man vet aldrig, det kan vara avdragsgillt.
(OBS! Viktigt! Utför aldrig detta skämt på folk som ej har uppnått pensionsålder!)

2. Kunden: -Jag skulle vilja ha Citron å ingefära.
Jag: -Tyvärr har vi bara Ingefära å citron, men det kanske går bra?
(Mycket bra skämt för att få kontakt med kunden. Antingen fattar de skämtet direkt eller så fattar de inte att man skojar och blir förvirrade tills de slutligen fattar att man skojar och då skrattar de både åt mig och åt sin egen dumhet. Skämtet har här hamnat på en metanivå.)

3. Jag: -Hur mycket kaffe vill du ha?
Kunden: - Ett kvarts kilo, tack
Jag: En kvarting kaffe, det är inte dumt.
(Det här är nog det sämsta, men man får ändå alltid ett litet skratt som svar, mest kanske för att folk tycker att allt med fylla, bajs och sex är roligt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar