Powered By Blogger

söndag, november 04, 2007

Inlägg 100

Grattis till mig. 100 inlägg är inte så dumt. Det har jag nu firat med att äta plättar till frukost. Jag har börjat bli riktigt bra på att göra perfekta plättar. Det var någon som sa att alla människor har i genomsnitt 6 talanger att utveckla. Nu när jag ändå fyller hundra tänkte jag boosta upp mitt självförtroende med att presentera mina talanger:

1. Jag har en bra känsla för att freestyla fram god mat utan att gå efter recept, samt att veta hur länge allt ska koka/steka/vara inne i ugnen utan att använda äggklocka. Nyttoområdet är dock ganska snävt och håller sig inom köket.

2. Jag är bra på att klubba. Jag rulear på dansgolvet. Nyttoområde: Maximalt utnyttjande av lördagkvällar.

3. Jag är bra på att muntligen återge ganska tråkiga vardagshändelser och få det att låta spännande och kul. Den här talangen visste jag inte om själv men fick veta igår och nej, jag sa inte "Neeeeeeej", utan tackade och bockade istället. Nyttoområde: Stort!

4. Jag är bra på att imitera röster och en del dialekter. Mina bästa: Ludmila Enquist, Carola, Oliver Von Hoffsten, Job Andersson, pitemål. Nyttoområde: Humor

5. Jag är bra på att sjunga. Inte i närheten så duktig som typ hälften av alla jag känner, men jag skulle nog kunna utvecklas tror jag. Nyttoområde: Personligt välbefinnande

6. Nummer sex är min dolda talang. Den som jag varken vet att jag har eller ens anar. Det känns tryggt. Jag hoppas att jag upptäcker den om 20 år och att mitt liv då kommer att vända till det bättre. Det kommer att bli fantastiskt.

Efter att ha skrivit 99 inlägg om mina tillkortakommanden så tycker jag att det var dags med lite självuppskattning. Alla borde bli bättre på lite självförtroendeboost. Fast inte så mycket så att man tycker att man är underbar förstås.

2 kommentarer:

  1. Anonym11:49 em

    Din dolda talang skulle kunna vara någon av dessa:

    Du är varm och fin att vara med och man blir glad av det.

    Du skriver bra.

    Du är bra på att vara rakt på sak.

    Du är enormt snygg.

    Det sista är kanske mer en sanning än en talang.

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Du är ju väldigt bra på kurragömma också.

    SvaraRadera