Powered By Blogger

tisdag, april 24, 2007

All you can eat

Idag var jag på Droskans tacobuffé. 55:- säger de att det kostar. 61:- säger jag att det kostar. 55:- är bara för de kunder som klarar sig utan att svälja ner maten med vatten. Vattnet kostade alltså 6:-. Efter denna snillrika matematiska uträkning tänkte jag raskt gå vidare till själva kärnan i det här med buffén. Det var lite O´Learysstämning inne på droskan; en pub, en massa bord och en massa tv-apparater, men istället för att visa sport visade de - COPS! Det här värdelösa programmet där de bara visar när poliser griper folk för olika brott. Och som det lätt blir när man har en massa tv-apparater omkring sig så fastnar blicken såklart på skiten. Så där satt jag ikväll, tryckte tacos för allt jag var värd medan jag såg amerikanska poliser brutalt brotta ner knarklangare, rånare, stackars nerdrogade narkomaner och biltjuvar, och jag tänkte inte ens på att det var sjukt förrän jag kom hem.

För övrigt så trivs jag väldigt bra med mitt nya jobb. Jag har blivit ganska duktig på att mäta upp 1 hg exakt nu. Kom så får ni se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar