Powered By Blogger

tisdag, maj 08, 2007

Goda råd är dyra, de kostar närmare bestämt 1700 kr

Min rygg mår inte så bra just nu. Jag har knaprat tradolan de senaste veckorna för att över huvud taget kunna somna. Men idag tittade en ortoped på mina fötter och jag tog senare på eftermiddagen beslutet att jag ska lägga ut galna 1700 kr på ett par sulor, för om de på något sätt kan rädda min rygg så är det en investering. Om det dessutom stämmer att goda råd är dyra, som ordspråket säger, då borde de ju rimligtvis funka.
Ortopeden hette stefan, han hade smilgropar och tunt hår, och om mina fötter sade han detta:

* Att de inte dämpade/fjädrade så bra.
* Att jag inte hade något bra stöd utan såg "vinglig" och "ostadig" ut.
* Att jag hade ett "tungt steg".

Jag hoppas, vid Gud, att jag inte ser ut som det låter, för inget av det där lät särskilt snyggt.

2 kommentarer:

  1. Du och jag på TC..! Med mitt toabesök i Milano som kostade nästan 4000 och dina nya sulor skulle vi kunna ha en riktigt dekadent och omdömeslös middag vid fejkbrasan.

    SvaraRadera
  2. Haha, lätt! När? Efter fotbollsträningen på söndag kanske?

    SvaraRadera