Powered By Blogger

tisdag, januari 24, 2012

Några saker


1. Har provat stamma idag. Det var svårt, men jag fick mycket beröm av en klasskompis som själv stammar. Det kändes bra. Imitation har liksom alltid varit min grej. Kanske kan dra nytta av det i det här sammanhanget

2. Uppdatering gällande boxning: Idag var det tempopass, dvs göra skitjobbiga grejer skitsnabbt med minimal vila däremellan. Har aldrig gjort så många armhävningar. Fick huvudvärk med plusmeny. Överväger att sluta. Jag är ingen tjej med tempo i. Ser mig själv som en tung, sävlig slugger.

3. PSL är förvisso grym, men please, det här med att Umeå skulle leverera musik för att det är en tråkig stad? Säger inte att det inte är så, säger snarare att alla som sysslar med musik, oavsett stad, på något vis har ett behov av att göra något för att det övriga livet inte är nog i sig, dvs alla som sysslar med musik har lite tråkigt för hade de haft himla roligt hela tiden skulle de inte ha tid eller lust att göra något annat än just det.

3 kommentarer:

  1. aaaaaaaaaaaah nu har jag inte ens läst vad du skrivit (men ska göra det snart) men denna bild på dej...! Du är det vackraste jag sett.

    SvaraRadera
  2. jonas7:03 em

    intressant, var kan man läsa mer om PSL-umeåmusik-pga-tristess?

    SvaraRadera
  3. http://svtplay.se/v/2686571/vasterbottensnytt/24_1_22_15?sb,p103394,2,f,-1

    04:20 in i klippet, ett litet reportage. Egentligen ingen stor grej och PSL sa det ej på ett drygt sätt. Det var mer på det sätt det framstod i reportaget, typ påannonseringen: "Umeås tråkighet kan vara en av anledningarna till stadens musikframgångar."

    SvaraRadera