Powered By Blogger

onsdag, september 05, 2007

Borta bra och hemma sämst


Man blir fegare och fegare med åren. Bekvämare och bekvämare. "Nämenguuuuu intekanjagivägåresa. Jaharjulägenhetenåallt. Jamåstejujobbasåjaharrådattbetalahyran!"

Okej, jag har inte direkt tagit mig längre än till Skellefteå i sommar, men i veckan har jag varit modig på andra sätt.

* Jag tog initiativ till en middag som kommer att handla mer om liv och död än mat och vin.
* Jag spelade fotboll med männsikor som är 1000 gånger bättre än mig, utan att bryta ihop och gråta över min krossade fotbollskarriärsdröm
* Jag provsjöng för elitkörernas elitkör som mest består av musiklärare, läkare och psykologer. Kommer troligtvis inte in, men jag testade i alla fall.

Som sagt, nu väljer jag livet. Det har inte kommit än, men det kanske fungerar som postorder ungefär, att det tar lite olika lång tid för varan att komma, beroende på hur långt bort ifrån den måste skeppas.

5 kommentarer:

  1. Anonym9:45 em

    Ja, för farao! Kör hårt. Och kom ihåg; "Cacatio matutina est tamquam medicina".

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tror faktiskt inte att jag kommer ihåg det.
    Vad betyder det?
    .......... ........ är den bästa medicinen?

    SvaraRadera
  3. vart är livet nu? På någon postterminal? Du har väl packsedelnumret? Borde ju verkligen efterlysa om det fortfarande inte dykt upp. Kram.

    SvaraRadera
  4. viktorov: det har visat sig att de har delat upp paketet med livet i ett tusental A6-kuvert som kommer skickas ett per dag. Sedan är det tydligen upp till mig själv att montera ihop det.

    SvaraRadera
  5. Nej, fan vad värdelöst! Jag måste se om det går avbeställa min order. Jag ville ju ha en färdig helhetslösning.

    SvaraRadera