Powered By Blogger

fredag, juni 27, 2008

Fort var det hjort

UNGDOMEN! SPONTANITETEN! IMPULSIVITETEN!
Igår natt hände det! Jag har för länge förknippat mig med åderbråck, stödstrumpor, celluliter, kroppars och själars förfall. Ålderdomen har varit mitt andra namn. Men igår tog en ungdomlig kraft tag i mig och svepte iväg mig på ett fantastiskt äventyr i sommarnatten. Förutom att lovisienstadt fick återförenas med Skogens Tsar så fick Physalis ögon möta rådjurets vidöppna och livrädda pupiller, de fick fästa sin blick på räfvens röda päls, de fick upptäcka en liten harfamilj som tagit sig ut till en (deras?) sommarstuga och framför allt fick de för första gången se HJORT! KRONHJORT! Det spelar ingen roll att den lilla populationen är inplanterad. Det är ändå ett magiskt och mäktigt djur. Vilt! Primitivt! Smäckert!
Jag somnade halv sex imorse med ett leende på läpparna. Är så glad över naturen. Är så glad över djuren. Är så glad över mina vänner som är så överjordiskt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar