Powered By Blogger

måndag, juni 30, 2008

MITT HOROSKOP/TAROTKORT STÄMMER OCH SÅ HÄR MOTIVERAR JAG DET1:

Jag har aldrig riktigt haft en bloggserie (bortsett från Harlequinserien som knappt kan kallas serie då den dog efter blott två översättningsstycken), så jag gör ett nytt försök, med ett ämne som ständigt är aktuellt för mig. Jag har valt att kalla den:

MITT HOROSKOP/TAROTKORT STÄMMER OCH SÅ HÄR MOTIVERAR JAG DET:

Idag är mitt facebooktarotkort THE DEATH. Döden alltså. Men det betyder inte att jag ska dö utan visar snarare på att något kommer att upphöra för att något annat skall ta vid. Det stämmer såklart! Hur motiverar jag det? Jo, så här:

*Det här är den dag då jag tagit det slutgiltiga beslutet att flytta från Öhn om exakt en månad.

*Imorgon (man får ge tarotslumpgeneratorn lite dispens) så upphör mitt slaveri under 3 - djävulens mobiloperatör, och jag övergår till Halebop som alla andra.

Morgondagens tarotkort är THE WORLD. Jag citerar: "The World represents the completion of a cycle and the attainment of inner peace and contentment. It is time to celebrate all that you have accomplished and bask in your successes." Hur kan jag motivera att det här gäller mig? Jo, därför att:

*Imorgon jobbar jag sista dagen på jobbet och därefter tar 4 veckors semester (ett nytt liv!) vid och det tänker jag fira med en god middag och kanske lite vin.

Är det här något jag berättat för Fru Tarot? Nej självklart inte! Hon kan omöjligt veta vad jag gör idag eller ska göra imorgon! Det är Magi! MAGI!

5 kommentarer:

  1. Anonym9:46 em

    Imorgon kanske du även vill äta lunch med tex mig och Emma? Det vore THE WORLD of greatness.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer vara så hungrig så jag kommer äta THE WORLD. Klockan halv två, vad sägs?

    SvaraRadera
  3. Anonym12:31 fm

    Ja! Jaja! Jag är på stan då så ring!

    SvaraRadera
  4. Var ska du flytta? Vi borde träffas på din semster-

    SvaraRadera
  5. teres: Jag ska flytta ihop med NK-Jenny på Haga! Oh ja, självklart ska vi ses!

    SvaraRadera