Powered By Blogger

tisdag, juni 24, 2008

Mot mörkare tider

bilden lånad av jonas. www.peppad.se

Jag orkar inte midsommarblogga något mer än att visa den här bilden. Jag önskar verkligen att jag hade varit så hardcore att jag haft på mig folkdräkten hela natten, druckit mig berusad på nubbe och klubbat till allstädes electro på övervåningen. Men det blev bara några ynka timmar. Sedan blev vadmalstyget för varmt och jag svirade om till mina tantrövsbyxor som sedemera nerfläckades rejält under kvällen. Kunde imorse inte ens gissa mig till var hälften av fläckarna härstammade från, så de fick åka till kemtvätten.

Jag gillar verkligen tantrövsbyxorna, men någonstans hoppas jag att det ska bli som i det där Curb-avsnittet när Larry kommer in och ska hämta sin baseballskjorta och någon har tagit den. Det är tydligen kemtvätteriets oskrivna lag - ibland förlorar man något, ibland får man någon annans kläder.
Det här skulle jag vilja få i så fall:

* En herremannakostym i engelskt snitt. Gärna tweed.
* En Audrey Hepburnklänning, gärna en av de blommiga från Funny Face
* En overall från 80-talet, i stil med den jag ska ha på mig imorgon.
* Ett par identiska tantrövsbyxor som jag lämnade in, fast utan bortklippta fickor och dåligt ihopsydda hål.

Det här vill jag inte få:

* En björklöventröja
* Ett par alldeles för stora kostymbyxor i herrmodell
* En damtröja från KRISS
* Ett par utsvängda Miss Sixty-jeans i barbiebenstorlek. (Jag har redan ett par såna lik i min garderob)

Nu vänder ljuset och midsommarsolståndet låter inte bli att göra sig påmint för mig. Det mesta känns ganska mörkt just nu. Jag är orolig och rädd för alla hörn som väntar mig och för allt det som väntar bakom de hörnen.


1 kommentar:

  1. Anonym1:58 fm

    jag vill ha ett möte med du o jag och kaffe o kanske suklaboll suklaballe

    jag saknar dej! puss

    SvaraRadera