Powered By Blogger

tisdag, juni 17, 2008

En månad i ord

Jag fick dåligt självförtroende och slutade skriva. Det har inte blivit bättre så därför använder jag den vanliga punktformen för denna månads tillbakablick:

* Fick negativt besked om operakören. Jag slungades in i en livskriskarusell vars äckliga karusellhäst jag fortfarande sitter kvar på, oförmögen att hoppa av. Vidrig tivolimusik i bakgrunden påminner mig om att alla andra har kul medan jag sitter fast. Man vill ju åka flowride, fritt fall och andra dödsföraktande attraktioner. Inte sväva fram barbacka på en hård och kall hästrygg. Jag ska aldrig mer förnedra mig själv i de där köruttagningarna.

* Jag har försökt sälja min bokhylla under rubriken "Retrofuturistisk bokhylla 60-tal 70-tal" i hopp om att just ordet "retrofuturistisk" skulle locka köpare av alla de slag, men än så länge har bara en hört av sig och hon ville inte ha den. Vill folk ha allmoge hos sig eller vad är dealen? I alla fall så måste den ut snart för jag har köpt en snygg fåtölj och mitt hem är som ett tetris. Man måste vända och vrida för att saker ska få plats men nu går det inte längre. Något måste bort till fördel för fåtöljen. Retrofuturistisk bokhylla drog det kortaste strået.

* Jag har grillat på engångsgrillen två gånger med fantastiska resultat. Flädermarinerade quornfiléer med pistage och parmesanfyllning blev en succé!

* Jag har köpt stödstrumpor till mina stackars handelsben som står och går hela dagarna. De är svarta, trånga som ändtarmar och alldeles...alldeles underbara! Jag gissar på att det kommer att bli årets julklapp. 115:-/styck. 7 par tack, morsan.

* Jag har haft sömnlösa nätter av planering inför Ruts namnfest. Det är sjukt att man gör så mycket för en som ändå inte bryr sig i dagsläget. Jag menar, hon började grina när vi spelat Mitt Lilla Barn för henne. So much for it. Fast jag menar såklart inte vad jag skriver. Jag gör allt för det lilla livet. ALLT.

* Jag har äntligen avslutat abbonemanget hos 3. Den 2:a juli blir jag fri. Antar att hatet bara kommer att förflyttas från en mobiloperatör till en annan men det är i alla fall en förändring.

* Jag vill bli möbeltapetserare eller kanske trädgårdsingenjör som andra och tredjehandsval efter logoped, men jag vill varken bo i Kramfors eller Alnarp. Samtidigt är jag rädd att jag ska fastna här utan att vara på väg någonstans, som det har varit de senaste 5 åren. Vågen har ett ton skit i ena skålen och ett ton skit i den andra. Som vanligt mao.

*Imorgon kommer amerikanarna hit. Jag ska hämta dem 07.41 på tåget. Sedan ska de få en skattjakt under dagen när lovi och jag arbetar. Vi är så sjukt bra. Fatta vilket arbete vi har lagt ner bakom det här! Varför gör ingen en skattjakt åt oss? Förtjänar vi det icket?

2 kommentarer:

  1. Förlåt om jag någonsin har pressat dig att skriva,
    Men när du gör uppehåll så längtar jag efter att läsa dina nya alster som alltid håller sådan hög kvalitet.

    SvaraRadera
  2. henrik: du är snäll du. Och du, jag älskar dina ingående beskrivningar av cykeln och alla dess gamla och nya delar och de tillhörande cykelverktygen! Det är ett ovanligt och bra intresse. Fortsätt med det.

    SvaraRadera