Powered By Blogger

söndag, maj 18, 2008

Featheregg


Först blev jag sjuk. Sen blev jag frisk. Sen blev jag sjuk igen. Sen fris. Sjuk. Frisk. Sjuk frisk. Och så nu sjuk igen. Det här är min lediga vecka. Ledig från allt vad arbete innebär. En vecka avsatt till kontemplation och själavårdande. I morse kunde jag inte ens tänka mig själv var någon annanstans än i ett varmt badkar eller möjligtvis i en stor skön säng. Men efter at mina vänner på ön inrättat ett sanatorium till min ära, och efter att ha tiggt till mig en ny penicillinkur av en läkare på akuten, så var valet inte längre svårt. Jag åker. Till kyla och hårda vindar. Till obekväm terräng och skumgummimadrasser. Till havets brus och små pippifåglar!
Au Revoir!

1 kommentar:

  1. Anonym10:19 em

    ha det så fint min vän! hälsa fåglarna från mej att de är vackra på avstånd men äckliga när de kommer för nära. pusspuss!

    SvaraRadera