Powered By Blogger

måndag, maj 05, 2008

Curb your dreams

Jag hade en extremt rolig Curb-dröm i natt. Jag var precis som Larry David; småsint, elak och insmickrande. Det började på en offentlig toalett där jag hittade en massa pengar (1120:-). Kände mig ganska nöjd tills jag gick ut och ett gäng pensionärer stod utanför och påstod att de hade tappat pengarna de samlat in till en fond till förmån för cancersjuka barn. De bad att få pengarna tillbaka. Ja ba' "Aldrig! Finders keepers!" och så satte en sån där fruktansvärt ful och ovärdig brottningsmatch igång. Jag tror jag vann den. Sedan när jag skulle iväg backstage (för att förbereda mig inför min stand upshow) fastnade jag framför två barn som lekte en jobbig lek. Jag blev fruktansvärt irriterad och "råkade" knäa tjejen i ryggen. Det blev såklart värre än det var tänkt. Hon flög in i ett staket och slog ut en massa tänder och började blöda som fan. Men som tur var så hade ingen sett att jag gjort det där med vilja och flickan förstod över huvud taget inte att det var mitt fel så då passade jag på att spela hjälte, tog hand om henne, skaffade ispåsar att kyla med och höll henne om axlarna och så fick hon följa med backstage. Hon tyckte att jag var så sjukt snäll.

Jag hoppas verkligen aldrig att jag blir en sån elak människa.

1 kommentar:

  1. Anonym9:24 fm

    Ha ha ha!!! Åh vad underbart, Larry David är verkligen helt fantastisk! Jag har faktiskt också drömt några såna där sjukt våldsamma drömmar om irriterande små barn, men har aldrig tänkt tanken på att skylla ifrån mig på mitt stora larry-komplex. "Let me ask you something" är för övrigt en sjukt underskattad catchfrase. För att inte tala om Carols klentrogna "Why on earth would you do that?!"

    SvaraRadera