Powered By Blogger

söndag, maj 11, 2008

Stockholm i bilder (och lite text)


?


!


:)


:(


I Stockholm kan man köpa all möjlig skit. Någon försökte till exempel kränga iväg en permanent pensionär för 530:-. Det är klart man kan ha tur och få en gullig tant som bakar drömmar och bondkakor åt en om dagarna, en som man kan lösa korsord och dricka kaffe med. Men det kan ju lika gärna vara en sur variant som kräver att bli uppassad hela tiden, som går upp fem på morgonen och vill ha det tyst efter åtta. Då önskar man att den inte vore permanent i ens hem. Jag lät mig inte luras av erbjudandet utan köpte mig istället en flaska rosévin.

3 kommentarer:

  1. Älskar din blogg, den är en fröjd!

    SvaraRadera
  2. Anonym11:30 em

    åhåhåå, jag skulle vilja ha en permanent pensionär för 530.-
    Jag älskar pensionärer!

    Jag och min pensionär skulle kunna sitta och klaga på nymodigheter och vara sura utomhus och vara arga när någon går före i kön och vara jätterosenrasande tillsammans på allt ni kan tänka er.
    plus dricka kaffe med grädde.

    SvaraRadera
  3. lovi: jag älskar din, men framförallt dig.

    marta: ja det kan jag tänka mig! Kanske diktera nationalsången varje morgon och varje kväll och tävla om vem som är the craziest catlady.

    SvaraRadera