Powered By Blogger

lördag, mars 14, 2009

Tankar från en toalett

Inte för att jag är nån slags expert, men VARFÖR är alltid toapapperhållaren så långt ifrån toastolen på handikapptoaletter? Kanske någon funktionshindrad vet svaret? Jag tycker alltid att toapappershållaren är placerad på nån vägg så att man måste sträcka sig skitlångt. Och larmknappen sitter alltid längst bort från toalettstolen sett. Borde det inte sitta någon vid själva toalettstolen eller tänkte utformarna till handikapptoaletten att det enda skälet till att trycka på larmknappen var ifall den funktionshindrade fallit framstupa på golvet?

4 kommentarer:

  1. Det brukar sitta papper på de nedfällbara handtagen eller räckena eller vad det nu är. Och sen brukar det finnas ett snöre man kan dra i istället för knappen när man sitter på toan.

    Men det är säkert långt ifrån alla som har det. Och varför vet jag det här?

    SvaraRadera
  2. Anonym12:03 fm

    Men vad gör ni där?

    SvaraRadera
  3. Manis: Ja, varför vet du det där? Fast på de jag varit har det aldrig varit så lyxigt.

    Jakob: eeehee...nä asså jag har ju bara tittat in som hastigast.

    SvaraRadera
  4. Anonym3:26 em

    Vill be att få korrigera en av de större missuppfattningarna i västerlandet: handikapptoaletter är inte ensamt reserverade åt handikappade - de är anpassade så att även handikappade ska kunna använda dem. Vem som helst har såklart tillträde.

    SvaraRadera