Powered By Blogger

söndag, januari 30, 2011

Vykort från Stockholm

Hej Umeå. Jag har säkert kommit hem när du får det här, men skitsamma. I Stockholm är det väl bra. Jag spenderar alldeles för mycket pengar, så det blir att strama åt svångremmen resten av månaden. Jag ville hitta ett par handskar och ett par skor men kommer inte hem med något utav det. Andreas och Maria stylade deras hem ljust och fräscht med enfärgade handdukar, Kitchen Aid, limefrukter och timjan, för att höja värdet på deras lägenhet inför fotograferingen. Vårsalongen på Liljevalchs var inspirerande. Det finaste var en stor rund väggprydnad av paljetter. Skönt att vila ögonen på. Som en dröm man inte vill vakna upp ifrån. Det sämsta var konstnären som började prata alldeles för mycket om sin skulptur utan att jag frågat något, och som till slut gav sig ut på djupt rasbiologiskt vatten. Nämnde jag att hon var tysk?
Nu längtar jag hem. Borta bra men hemma bäst, du vet.
Kramar/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar