Powered By Blogger

fredag, maj 27, 2011

Money money money, must be funny, in the rich man´s world

Pengar pengar, money in the bank. Vilken jävla källa till stress, press, dåligt stämning osv osv. Alltså när man inte har dem. När man inte kan ta ett enda beslut utan att måsta göra prioriteringsrockader.
Halloumi? Nej, det är för dyrt, jag tar den här Fetaosten som inte får kallas Fetaost för att den inte är tillverkad i Grekland utan istället kallas Grekisk ost, fastän jag egentligen inte tycker om Fetaost/Grekisk ost.
Ta ett glas vin ute? Nej, jag köper en flaska vin för lika mycket pengar som ett glas vin kostar ute och super för mig själv hemma istället. (OBS, skämta. Super inte hemma för mig själv).
Oj nu blev det ett glas vin ute. Ja då får jag väl ta och våldgästa brorsan till middag några kvällar den här veckan.
Oj, månatliga räkningar. Hm, går ju inte att prioritera bort. Om jag bara skulle lägga mig ner och dö istället.
Nä det ska jag så klart inte. Det löser sig alltid. Har det bättre ställt än många andra. Skulle i teorin kunna låna pengar av mina föräldrar. Gör det dock inte i praktiken, för jag vill inte vara det hopplöst ouppstyrda barnet som de suckar sig fördärvade åt.

Dagens rövigaste ekonomiröv:

* Hyreshöjning till 6550
* 2 obetalda räkningar med påminnelseavgift
* Nekande besked om logopedassistentjobbet
* Borttappad bankdosa. Kommer kosta en slant att få en ny.

3 kommentarer:

  1. Yo'highness5:02 em

    Jag blev tvungen att köpa en ny bankdosa när livet hade varit som svårast och ekonomin följaktligen var som svagast. En kvarts tusenlapp som jag inte hade, bara sådär. Sen när jag betade av högen med ohanterad korrespondens hittade jag den gamla. Som jag numera har som brosch!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort Yo'highness!
    Men vet du, jag blev bönhörd. Fick den nya dosan. Den var D E S I G N och jag påpekade vad snygg den hade blivit.
    Bankmannen: -Har du en annan färg eller?
    Jag:-Ja en svart och helt rektangulär.
    Bankmannen:- Jaha, men då kan vi säga att du får den här. Vi säger att den gamla var trasig.
    Jag: - Ja, kan vi säga så så tycker jag att vi säger så.
    Bankmannen:- Ja då säger vi så.

    SvaraRadera
  3. Jolla bero1:46 fm

    Helvete så king.

    SvaraRadera