Powered By Blogger

lördag, maj 14, 2011

Vykort från Stockholm 2

Hej.
Sitter i vår svarta tjocksoffa i läder och ser på Eurovisionsschlagerfestivalen tillsammans med Emma P och Fransson. Igår hände en trist grej. Jag cyklade och pratade med bror i telefonen och skulle bromsa in för att cykla intill trottoaren för att stanna. Är inte van vid handbromsar. Iiiiiikh! Jag flög över styret och landade lodrätt mot asfalten och tog emot mig med hela min ansenliga tyngd på höger armbåge. I Stockholm är det ingen som kommer och hjälper en när man är i nöd, det har jag fått lära mig. Fick sopa undan mig själv och mina grejer från gatan, fortsatte prata med min bror bara för att minska förnedringen i situationen. Hamnade efter några om och men på SöS. Fick träffa en gullig sköterska som gjorde tröstande små ljud medan jag tvättade såret rent från grus. Därefter en barsk finska som bryskt placerade min armbåge på röntgenskärmen i olika smärtsamma ställningar. Sen till ett tredje väntrum där vi såg nästan hela semifinalen. Bredvid mig satt en gullig farbror (kanske en hemlös) med säckiga jeans och massivt skägg. I handen höll han en faktura som han fått från receptionen. Min mage knöt sig. Han hade kanske inte råd att betala sjukhusbesöket. Ibland tittade han ner på fakturan och suckade, men satt snällt och väntade.
Jag hade i alla fall ingen fraktur, vilket ju var tur. Svullnaden och känslan av värdelöshet har börjat lägga sig. Och JA, jag ska köpa cykelhjälm.

Kram / Anna

6 kommentarer:

  1. Fransson2:00 em

    Jag måste köpa en ny hjälm, min gamla har en spricka i fasaden. Vi blir en av Hjälmbärarna. Gott så!

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dig. Kommer till Sthlm på fredag och spelar på Gröna Lund. Vill du och Fransson gå på Gröna Lund ? Vi kanske kan åka en karusell utan hjälm, eller bara ses i nån minut typ? Kort varsel, jag vet, förlåt

    SvaraRadera
  3. Fransson8:05 em

    Jag säger ja, ja, ja. Kollar upp jobb och återkommer.

    SvaraRadera
  4. Johannes12:00 em

    Vahettere jag bor ju i Sthlm! Så att om det skulle finnas umgängesintresse på torsdag (eller Lindy Hop-intresse onsdag!) finns mitt telefonnummer på hitta.se. Dessutom känner jag ett par logopeder som kanske har tips. Eller kanske redan är dina kollegor, vad vet jag. Ja, det var allt för denna intresseanmälan. Akta armen!

    SvaraRadera
  5. Loviesienbäst: JA JA JA! Hade kommit utan inbjudan men kommer vara om möjligt än mer närvarande med denna invit! Ses! Hörs! Puss!

    Johannes: Men så klart! Torsdag = Du + Jag = Sant. Lindy Hop skulle vara sykt roligt men med min ömma armbåge kan jag nog inte swinga så betänkligt. I call U

    SvaraRadera
  6. Johannes1:03 em

    Topp!

    SvaraRadera