Powered By Blogger

onsdag, maj 11, 2011

Vykort från Stockholm

Hej Umeå.
Nu har jag varit i Stockholm en vecka. Första dagen var det snöstorm och igår var det högsommarvärme. Så det kan bli! Praktiken är helt okej, men det känns nästan löjligt soft att ha den på halvtid. Igår hade jag och F en ledig dag tillsammans. Först cyklade vi till Hagaparken, kollade in Vickan och Dannes place och picknickade. Sedan cyklade vi till Skansen och såg lemurer, en annan apa som såg ut som ett vitt lösskägg, och så svenska djur förstås. Lappugglan var nog mäktigast. På kvällen skulle vi ut och äta indiskt, men blev sittande i en busshållsplats i en halvtimma så vi tappade peppen och gick hem igen. F köpte med sig en burk Pringles. När vi kom in såg vi att det var ett julmotiv på burken - ett chips format till en ren med horn och en röd nos. Jag började gråta. Sedan bröt jag ihop totalt och gick och la mig klockan åtta. Synd med en sådan värdelös avslutning på en annars bra dag. Hoppas allt är bra i Umeå. Jag saknar vårt hem, Rut och Ester, Janson och att få vara själv.

Vänligen,

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar