Powered By Blogger

lördag, oktober 01, 2011

Fölseda

Idag fyllde fattighjonet år och firade detta på enkelt manér till skogs. Fattighusmat - korv och pannkaka värmdes upp på muurikkan och gästerna verkade belåtna med detta. Jag blir lätt gråtmild när jag tänker på vilka fina människor jag känner! Oavsett börd så höll de god min när de tuggade i sig maten. Det är ädelt gjort om man har smaklökar som vant sig vid vaktelägg och gåslever som födelsedagsmatsreferenser. Gåvor av alla de slag fick jag också, som om inte vädret och gästernas blotta närvaro var tillräckligt. Glömde som vanligt bort att fota minnesvärda ögonblick från tillställningen. Det här fotot är inte representativt på något sätt, men ger ändå en liten vink om hur stämningen var; sportig och rolig! Tack till alla som kom. Ni är bäst!

Vänligen,

Edert tillgivna fattighjon.

4 kommentarer:

  1. Jag har massor med bilder -som vanligt, som du kan få! Tack för idag och ta o ha en fin födelsedagskväll! Puss

    SvaraRadera
  2. Jättegärna! Tack igen!

    SvaraRadera
  3. Johannes9:11 em

    Men här lämnar man www obevakat över helgen och så fylls det år! Överräcker härmed virtuella tulpaner och mina varmaste gratulationer på kvällen efter bemärkelsedagen. Hurra!

    SvaraRadera
  4. En får bä att tacka och bocka.

    SvaraRadera