Powered By Blogger

tisdag, december 06, 2011

Två gulliga

Ah, har nu duschat mig i skamsköljningen av mitt förra inlägg. Ska låta inpackningen riktigt gnussa in sig i huden. För att kompensera för skammen bjuder jag idag på två bilder som gör mig glad så att man kan glömma och gå vidare.

Bild 1. Gjorde ett pepparkakshärbre i helgen. Blev VÄLDIGT nöjd med timringen och slutresultatet. Dock löstes fundamentet på vilket det stod upp dag 2, troligtvis pga lite fuktig mossa som drog röta över degen och gjorde den till mjuk pepparkaka. Dock inget allvarligt. Alla väggar förblev intakta.  Florsockret - lika tunt som snötäcket utanför fönstret.


Bild 2. En VÄLDIGT gullig önskelista av ett barn på 10 år som jag känner. Hon ger mig hopp om framtiden! Att barn kan få vara barn så länge de är barn. Nr 2. "Skivan som heter "Hits for kids"" är så väldigt rar. Men framför allt hennes modesta önskning nr 6. "Ett eget lim". Jag dör så fint! Hon vill ha ett eget lim! Sedan ska säga att önskelistan inte goes on and on and on forever and ever. Nej, den slutar där, med sex önskningar. Hon hade tänkt önska sig en prenumeration på KamratPosten också (GULLIGT!) men tyckte att det kanske var lite väl dyrt (249:-) så det behövde hon inte önska sig.
Barn alltså. Det är nog det enda som får mig på riktigt gott humör nowadays.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar