Powered By Blogger

onsdag, juni 27, 2007

Bästa sommarbilden


Nu vet jag vad jag vill med den här sommaren. Jag vill vinna en "bästa sommarbilden"-tävling. Frågan är bara: hur gör man? Finns det någon typ av bild som alltid vinner? Man har ju många härliga sommarfestbilder, men såna, med en sofieroburk i förgrunden eller fyra cigarettbolmande vänner i periferin, vinner ju aldrig. Däremot barn som springer genom en vattenspridare, kort taget mitt i plasket när ett barn hoppar ner i vattnet från bryggan och leende rullstolsburna pensionärer med en blomsterkransar i håret. Är det inte så? Måste det vara barn och gamla med med? Jag vet ingenting om sånt här, förutom att jag kom med på andra plats en gång. Jag var givetvis inte fotograf utan, så att säga, själva objektet. Andrapris får de som tar kort på ett bungyjumphopp med solen sipprande runt ens silluett, med andra ord. Men jag vill VINNA! Vill någon utmana mig i denna tävling?! Sista anmälningsdag brukar vara kring mitten augusti. Här är mitt första bidrag: Henrik, 25 år, spelar kula. Vad säger ni? Ge mig kritik. Skulle den kunna vinna eller var det för lite action i bilden?

3 kommentarer:

  1. jag tror mest att det är kulspel som är ute. Om du vill att just det ska gälla i nutid så måste du ta med något i bilden som lyfter upp själva kulspelet till något intressant för den samtide gemene

    SvaraRadera
  2. aaron: Jag tyckte att just det faktum att vi var ett gäng på 25 år och uppåt räckte för att lyfta kulspelandet till en högre nivå, men det tänker ju förstås inte juryn. Dessutom bör du läsa mitt inlägg med en nypa salt och lite humor för jag kommer såklart aldrig att vinna en "bästa sommarbilden"-tävling.

    SvaraRadera
  3. Fin bild, men tänk diagonatl nästa gång; kulorna i ena härnet och kastaren i andra. Är du nöjd med kameran? Du gatt ju komma hit och visa upp han! Vi är ju hemma från Griechenland nu.

    PS. Jag skulle vilja ta en bild av rullstolsburna pensionärer med kransar i håret som tippar ner i vattnet från en brygga. Kanske en ångbåt i bakgrnden.

    SvaraRadera