Powered By Blogger

söndag, juni 17, 2007

Sms


I sommar ska jag besöka min farmor över en helg. Det var nog 3 år sedan vi träffades sist. Det är roligt att vara med släkten på pappas sida. De är så....släktiga. I alla fall, jag grävde igenom gamla textdokument på min dator och där hade jag bland annat skrivit upp gamla sms i ett dokument och jag snubblade över detta sms som min bror skickade till mig när han var på släktträff där förra året:


"Ante
06/07/30
Hej! Här är gemytligt! Hört under helgen:
-Sträck på dig mamma!
-Mats spelar piano med en sån känsla!
-Här andreas, ta ett kort på din mat, det ser ju så festligt ut."


Det är nåt visst det där med att ta bilder på mat. Kan man framkalla tråkigare bilder än bilder på ett långbord med orörd mat på? Jag ska ta med mig citatboken i sommar för det lär drypa av släktiga citat hela helgen.


Det här sms.et hade jag också sparat av någon outgrundlig anledning:

"Carl
06/07/21
Min bruksperson har flytningar. Puss. Bilen går som ett tåg. Ps. Carl"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar