Powered By Blogger

tisdag, augusti 28, 2007

Levande död


Hjälp! Det här liknar ingenting! Ni vet när ens liv är så fullt att det blir helt tomt? Det har varit så ett tag nu och jag fruktar att det kommer fortsätta eftersom jag kommer jobba och plugga alldeles för mycket. Jag ska läsa upp naturvetenskapliga ämnen därför att jag måste börja öppna nya dörrar och stänga den enda dörren jag verkligen brytt mig om bakom mig. Jag kommer inte in på logoped och jag kommer aldrig att göra det. Det känns så förbannat orättvist och det är nog en av mina största sorger i livet. Såvida ingen kan hjälpa mig med att plugga till högskoleprovet förstås? Jag vet inte hur man gör. Någon inbiten som har tips på knep?

OBS! Fågeln på bilden är inte död. Den vet bara inte hur den ska göra för att komma från ryggliggandes till normalläget. Ungefär som jag.

4 kommentarer:

  1. anna, har du gjort högskoleprovet någongång? om inte, så har jag på min gamla skola massa gamla hs-prov som jag kan hämta, där kan du kan träna på de, riktigt bra är det att göra så,jag fick upp mitt poäng genom dem.

    SvaraRadera
  2. Teres. Tack, det vore snällt! Jag har övat på internet inför proven och gjort det 2 gånger. Jag kan inte matte och statistik. Det är bara det.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag har samma problem! Så bra det hade varit om vi bott på samma ställe, jag pluggar ofta bättre med andra.
    Är det bara matten och statistiken du inte kan med så är det inga problem. Öva, öva, öva på gamla högskoleprov. Gå gärna igenom de svåra delarna med någon kunnig inom området. Du kommer snart att se ett mönster i hur provet är upplagt. Gör sedan några prov under tidspress, alltså samma tid som det är under provtillfället. Jag försöker även hitta någon gammal mattebok så att jag kan gå igenom grunderna igen. Under provet måste du förutom linjal, penna och sudd vara utrustad med öronproppar och klocka. Rätt mat och massor av vatten tror jag också på. Haha. Ge inte upp efter första försöket, det tar många flera provomgångar innan de får till det.
    Glöm inte det viktigaste av allt - sök in på alla logopedutbildningar, inte bara i Umeå. Drömyrket är klart värd en flytt.

    SvaraRadera
  4. Regulus Regulus (juv.) känner sig ibland desillusionerad och aningen håglös, trots "näpen uppsyn". Att den är "talför" är inte alltid till nytta eftersom den är "svår att höra för många äldre personer". "Sällskapar med mesar på vintern". (Fågelguiden, s. 310-11)

    P.S. Jag kan varken matten eller statistiken, och jag ska vara en besserwisser! D.S.

    SvaraRadera