Powered By Blogger

onsdag, augusti 08, 2007

Mirakel


Varför sker det så lite mirakel nu för tiden?
Visst, det är förvisso ett mirakel att ett liv blir till, det är ett mirakel att fallabellan kan stå upprätt utan att tippa på dess oproportionerligt stora huvud, det är ett mirakel att jag lyckats vara självförsörjande sedan jag slutade skolan och det är ett mirakel att Skumdum fortfarande existerar som band. Men nu snackar jag om MIRAKEL! Folk som väcks från de döda, blir botade från sjukdomar, är blinda och börjar se, döva och börjar höra, lama och börjar gå. Det verkade hända frekvent för, låt oss säga 2000 år sedan. Det är inte bara Bibeln jag åsyftar. I de flesta skrifter från den tiden så hände det ju ganska så feta saker. Vad händer nu? Nassing.
Kommer ni ihåg den gråtande madonnan? Jag var kanske 7, 8 år när de visade inslaget på Rapport. Det kom röda tårar från den väl inlåsta marmorstatyn och jag trodde nog då att det här var saker som kunde hända lite då och då. Men sedan dess, även om företeelsen med gråtande ikoner och madonnor har inträffat under årens lopp, så har inte nyheterna rapporterat. De vill väl hålla en ateistisk profil förmodar jag.
Men nu har det tydligen hänt igen, denna gång på Grubbe! En ikon fäller oljiga tårar från dess ögon. Det är fantastiskt, och det spelar mig ingen roll om det har en kemisk förklaring. Kan någon förklara varför tårarna tränger ut just ur ÖGONEN? Nä, just det. Läs artikeln HÄR och läs framför allt alla töntiga kommentarer som verkligen bara bevisar att ateisterna är de värsta extremisterna av dem alla.

2 kommentarer:

  1. Anonym10:20 fm

    Nu måste jag använda mig av ordet (okej det tar emot ) med COOL!
    ps. inte att förglömma tanten som rostade bröd i USA och när hon vände på brödbiten i sin amerikanska stekpanna så hade det bildats en bild av jungfru Maria på brödet... det är mindre coolt, mer kanske en råka bli händelse.. eller en händelse att hon ser i syna.. aja oavsett... mer mirakel! håller me

    SvaraRadera
  2. vill bara förtydliga mig, även om jag inte tror att någon skulle missuppfatta mig så grovt; jag tycker INTE att alla ateister är extremister, inte heller alla av religiös tillhörighet. Vissa är det och det är dåligt vare sig man är fanatisk kristen eller ateist. Peace, love and understanding!/ physalis

    SvaraRadera