Powered By Blogger

söndag, augusti 12, 2007

Vägval


Så här vill jag leva. Nära havet, högt till tak, med en båt. Jag längtar alltid efter något annat. Ett annat liv, en annan plats, en annan kropp. Och fick jag det jag drömde om skulle jag alltid hitta något nytt att längta efter. Eller längtar jag mest bara bort? För visst är det skillnad mellan att längta bort FRÅN något och att längta TILL något? Jag vet att jag behöver åka bort, men jag vet inte till vilken stad jag skulle kunna flytta. Umeå är allt jag har. Jag vet att jag vill styra upp mitt liv, utbilda mig och bli vuxen, men jag vet inte vad jag ska studera nu när jag inte kan bli det jag vill. Jag vill ha intressen och hobbies, men vilka har jag inte klart för mig. Och jag håller på att stressas ihjäl av alla de här besluten, som jag aldrig lyckas fatta. Jag är inte purung, och mitt hjärta går i tusen bitar av tanken på att måsta fira min tjugofemte födelsedag ensam.
Jag tror jag behöver en livscoach.

7 kommentarer:

  1. så fin bild! vi måste ses och livskrisa ihop. vi står vid samma vägskäl. love you.

    SvaraRadera
  2. Anna jag har ju sagt åt dig att jag kan hjälpa dig med mitt 3 stegs projekt. Jag får 1000kr på mitt konto & du får 3 stycken dvd filmer inom loppet av 3 veckor signerat "Möt livet med Robert"

    Jag bjuder på frakten!

    SvaraRadera
  3. lovis: ja tillsammans blir bördan lättare!

    robert: du har inte nämnt något om pengar tidigare. det känns som att jag håller på att bli lurad.

    SvaraRadera
  4. Anna det är ingen välgörenhet jag sysslar med.

    SvaraRadera
  5. Det där är ju Sörmjöle! När/hur togs den bilden?

    Och hur blev det med blåbärspajen? Vi måste träffas och deppa ihop! Vi kan tillhandahålla vaniljvisp/vispgrädde i 40/60% koncentration. Det är en ultimat mix för att glömma förlorade sommarstugor, och annat.

    SvaraRadera
  6. andreas: Cheferna bjöd generöst på middag, efterrätt och lastbilssafari i den vackra stugidyllen för en vecka sedan.
    När som helst fast inte imorgon låter bra. Onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag? Välj ni!

    SvaraRadera
  7. Cheferna chefar!

    Vi ringes!

    SvaraRadera