Powered By Blogger

måndag, augusti 08, 2011

Svarta sanningar och vita lögner

Det vore t ex himla kul att börja ett inlägg så här: "Idag har jag haft världens bästa dag!", men jag har svårt för att ljuga. Det märks på mig direkt, eller så får jag nervösmage och mår dåligt för att jag är en dålig människa som inte klarar av att säga som det är. Detta ligger mig i fatet. Jag skulle så innerligt behöva ljuga om en grej just nu, men jag kan inte. Det är som att jag hellre skulle bli påkörd av en bil för att slippa säga sanningen och istället ha en riktigt bra anledning till att inte klara av saker. Eller att jag önskar att min sjukgymnast kunde ge mig bannor så att jag hade något att skylla på. Men jag har inte det. Bara mig själv. Att jag inte orkar med så mycket mer än att existera. Att jag är för klen just nu. Att jag inte klarar av stress.

Men okej, listor kan jag fortfarande göra för att se det POSITIVA:

Dagens 3 bästa
* Middag på bordet när jag kom hem
* En perfekt mogen nektarin, in i min mun
* Curb, säsong 8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar