Powered By Blogger

söndag, augusti 28, 2011

Trötthetstöcknet


Den här dagen gick i trötthetstöcknets tecken. Det tar på att hålla hov! I helgen har mina bröder med familjer varit här. Barnen har härjat runt med mina gamla MLP och spelat diverse, för åhörarna, energikrävande instrument, såsom cykeltuta, flöjt, munspel och maracas. Förstår inte hur man orkar vara förälder. Alltså "jag förstår inte" som i: jag beundrar alla föräldrar som orkar detta OCH har energi över till annat! Jag blir helt knäckt efter en dag. Och då tar jag inte hand om de jobbiga praktiska bitarna såsom toalettbestyr, matning, med mera. Men jag är ju en skör själ.
Senare under dagen träffade jag och Fred den glamourösa Iris på ICA Glamour. Vi stod och tittade på en gapande tom Snickershylla och undrade hur en butik med självaktning någonsin kan tillåta sig att inte ha Snickers hemma. Iris pekade då med hela handen på Tupla, en finsk godis, vars design påminner om Japp, fast lite fulare, och berättade om hur hennes kärlek till denna vidunderliga chokladskapelse till slut resulterat i en smördegsinbakning av den. Men till och med efter det, vad ska man kalla det... övergreppet, så kunde hon varmt rekommendera den. Gillar folk som övertygar och gör det med klass. Tupla fick det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar