Powered By Blogger

torsdag, februari 23, 2012

Nollsummespelet

Det yttersta beviset för att energi är konstant och endast kan omvandlas: igår var jag hos naprapat för min trasiga kropp. Min kotpelare slingrade sig som en orm uppför ryggen när jag kom dit, och när jag gick därifrån kändes allt mycket rakare, mindre stelt, mindre ont. Riktigt bra! Senare på kvällen när jag gick och lade mig för att sova så hände detta mystiska: jag fick tinnitus! Ett brus i höger öra, det låter precis som om man sitter i en dåligt isolerad stuga och hör hur vinden slår mot knutar och timmer i oregelbundna kaskader. Yrsnö som sticks likt gullfiber i ansiktet. Det kan förstås vara en slump, men det känns som att det hänger ihop med behandlingen av nacken. Jag trodde bara inte att det var möjligt. Men nu har jag lärt mig denna enkla ekvation: Om en del av kroppen blir av med sina besvär, flyttas besvären till en annan, tidigare symptomfri, kroppsdel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar