Powered By Blogger

söndag, april 06, 2008

Dagsrapport

DN Söndag är inte en liten tidning. Den är närmare gigantisk. Den skulle ta 3 dygn att plöja igenom om man skulle läsa allt. Nu läser jag tack och lov inte allt, utan skummar igenom kulturbilagan och söndagsbilagan. Sedan ger jag mig på söndagskrysset och fastnar relativt snabbt. Jag är småsjuk. Har kvar det här subfebrila läget i kroppen som gör att man får ont i lederna och blanka ögon. Kroppen börjar kännas paj. Det gör ont överallt och jag är inte van vid det sedan jag började träna.
Jag gjorde högskoleprovet igår igen. Förnedringen var inte total, men sista delen var det sämsta jag någonsin gjort så jag slutade nog på samma medelmåttiga resultat som tidigare.
Over and out.

4 kommentarer:

  1. Trist. Jag tappade grymt mycket på statistiken, gick kasst rent ut sagt.

    SvaraRadera
  2. Anonym11:23 em

    jag längtar efter dej, du är brilliant!

    SvaraRadera
  3. Aj aj de finns inget bättre sätt att utöva självhat än att göra högskoleprovet.

    Socialstyrelsen borde sätta en klisterlappsvarning på provet.

    SvaraRadera
  4. Hördu min gulliga PH, nu ska jag inte trakassera dig med tidsmässiga baklänges-kommentarer längre efter att jag har sagt detta som jag lärde mig på min utbildning: i en vanlig dagstidning finns det lika mycket text som i en hel roman. Den orkar man inte läsa vid frukostbordet, och tänk då på söndags-DN = Sagan om Ringen-trilogin! Det brukar jag tänka när jag bara tittar på bilderna i de tidningar jag 'läser'.

    SvaraRadera