Powered By Blogger

måndag, april 21, 2008

Carnivale

Vad ska jag vara på lördagens cirkusfest? Jag ska definitivt låna Ölands fantastiska parfym Dzing med toner av sågspån, läder och rök. Blundar man och tar ett djupt andetag så dyker det upp bengaliska eldar för ens inre. Det blir som ett enda stort Jumanji, där vilda djur rusar runt en där man själv står i ett blekt strålkastarljus i mitten av manegen. Underbar var den. Men den räcker kanske inte som cirkusförklädnad. Många bra cirkustyper är tagna. Mina förslag är nu dessa:

* Den Treflige Clovn (OBS! Se länken och scrolla ner till sista inlägget! Ett av de absolut bästa blogginläggen i modern tid!)
* Kautschukmannen (OBS! Finns i samma länk)
* Utbrytarkung
* Eldslukare

Har ni andra förslag så mottages de tacksamt! Jag har inte så mycket tid på mig att hitta kläder så skynda skynda!

3 kommentarer:

  1. Anonym11:22 em

    min fråga är: har öland kommit hem? (tjohej!!?)

    ses få ferran. tycker du ska klä ut dig till sockervadd. du e såååå söt å fluffig

    SvaraRadera
  2. Måste överlämna doften imorgon!

    SvaraRadera