Powered By Blogger

onsdag, april 16, 2008

Rid mitt vilda hjärta

Jag såg Moto Boy på Södra Teatern i måndags. Hade aldrig ens hört talas om honom. Jag har ju sällan koll på hajpar, och den här gången var inget undantag, så jag hade inte en blekaste aning vad som väntade. När han så öppnade munnen och började sjunga kände jag mig som slungad mot en vägg. Slungad av förvåning. Det lät helt sjukt. Agnus Dei med kastratstämma, eller i alla fall den starkaste falsetten jag någonsin hört. Jag visste inte om jag skulle tycka att han var bra eller vad han var, men efter Titiyos gästspel så bestämde jag mig - det var bra. Och framför allt den här låten. Det sjukaste är att videon ser precis ut som jag har tänkt mig mitt drömbröllop. Det började med en tanke att jag och min älskade skulle sitta i ett gigantiskt snäckskal och sakta dragas över en tjärn av 5 dresserade svanar. Orimligheten i de dresserade svanarna fick mig sedemera att överge idén för en ännu bättre - att istället flyta fram över tjärnen i en svanbåt; precis en sådan som i musikvideon till Ride my wild heart.


PS. Jag vill ta pianolektioner. Någon som vet någon som ger sånt? DS.

2 kommentarer:

  1. Anonym1:54 fm

    men jovisst! ABF brevid slumpen ger pianolektioner, pianolärarinnan är urgullig! hör med dom vet ja

    SvaraRadera
  2. ÅH! Jag förstår nu att du är chockad, det måste ha varit hur bra som helst live.

    SvaraRadera