Powered By Blogger

fredag, april 18, 2008

Som dröm var den vacker att få

Jag har skrivit ett brev till dig ikväll. I två timmar har jag suttit med det. Försiktigt har jag vägt orden i vågskålar, rädd att använda för starka ord, rädd att utelämna det viktiga eller verka oberörd, rädd att det ska tippa över någonstans. Jag tror jag lyckades okej, men det vet jag nog inte förrän jag får svar. Om jag får svar.
Jag lyssnar mycket på Håkan nu. Han skriver så vackra texter om gamla kärlekar. Det är modigt att våga minnas och våga känna och våga låta saker från ens förflutna spela roll. Jag trodde inte att jag ägde ett gothhjärta; ett sånt som vill skriva brev med blod istället för bläck, och som vill dö i ett badkar fyllt av rosenblad, men jag inser nu att så inte är fallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar