Powered By Blogger

söndag, oktober 21, 2007

Vassilij är

Om man googlar på "Vassilij är" får man upp de här tre träffarna:

* "Vassilij är byn Nalimsks främsta hästexpert."
*"Vassilij är klädd i en mössa av järvpäls, en renskinnsjacka, tjocka pälsbyxor gjorda av lajka eller husky och hans boots är preparerade av hans mormor..."
*"Vassilij är också död. Han dog dock av mer "naturliga" orsaker i Kazan, någon gång under 60-talet."

För mig är Vassilij varken död, hästexpert eller djurmördare utan ett av de vackraste namnen jag vet. Gifter jag mig inte med en Vassilij så ska jag döpa mitt framtida barn till det. Och får jag aldrig barn så kanske jag kan skaffa en hund som får heta det. Blir det ingen hund så kanske en guldfisk, ett mjukisdjur, en plastblomma.

3 kommentarer:

  1. Vassilij är ju även huvudpersonen i filmen Enemy at the gates, det storlsagna sniperdramat som utspelar sig under slaget om Stalingrad.

    SvaraRadera
  2. Ja du ser, han är tuff också och kan skydda mig från allt ont.

    SvaraRadera
  3. Anonym10:48 em

    så kan ditt barn heta kandinsky i efternamn.

    SvaraRadera