Powered By Blogger

söndag, februari 17, 2008

Grattis Lovisienstadt! I give you this!


Idag fyller en väldigt speciell person år. Hon heter Lovisienstadt och för mig är hon en av de viktigaste människorna i mitt liv. Första gången jag träffade henne var för en livstid sedan på Pizzeria Aveny. Där steg hon in, med blonderat hår och en skateboard under armen, och sedan den dagen har jag alltid tyckt att hon har varit världens mäktigaste människa. Ibland hinner det gå månader mellan gångerna vi ses, men det brukar inte märkas särdeles mycket. Kanske har det att göra med hennes mäktighet i sig.

Jag håller dig så fantastiskt kär, mitt lilla stjärt! Anledningarna är många. Här är några:

- Du är snel
- Du kan bära upp stickade tröjor med applikationer som ingen ann´!
- Du blir besatt av så bra saker som eddie murphy, rörsångare, tennis och landsbygdsromantik.
- Du önskar dig matlådor i fölsedagspreset
- Du bloggar bra
- Du är ärlig
- Du är härlig!

Min present till dig är som du redan vet ett stycke boxningsmatch i konsertmiljö.
Schumann vs Brahms. Lovisienstadt vs Physalis. Fast inga slag under bältet. Bara härlig sportslig gemenskap när den är som bäst. I love you.

1 kommentar:

  1. ÅH, I DIE! Det här ska jag printa och läsa som mantra när jag känner mig ledsen. Du är så... underbar. Tack, tack, tack! I loves you.

    SvaraRadera