Powered By Blogger

onsdag, februari 27, 2008

II:Repris:II

Jag har ett problem i mitt musikskrivande - jag kan bara skriva vampar. Alltså, samma låtslinga som går om och om igen, varv på varv. Det finns ingen vers, ingen refräng, ingen brygga, bara en liten melodibit som kan vara allt det där, eller inget. Och jag kan inte skriva texter. Gör jag ett försök så blir det typ baby baby/I have loved you for so long/I don´t know what to do/I just want to be with you. Fast vaddå I don´t know what to do? För det första finns det ingen jag känner så där för, och för det andra så vet jag visst vad jag ska göra. Det gamla vanliga, bita sig i läppen och köra på. Men idag kom jag på den bästa texten som man kan sjunga till alla låtar man gör, och det är en så jävla djup och sann innebörd i orden. Den går så här:

"I am/you are/he she it is/we are/you are/they are"

4 kommentarer:

  1. Ta samma på tyska, franska och spanska också så är den klar sen!

    SvaraRadera
  2. jag tyckte de var en bra text...
    BTW jag gjorde efterforskningar i kalsongtrixet som du berätta om,
    och det funkar inte.

    SvaraRadera
  3. manis: ich bin/du bist! Hur var flöjtkonserten?!

    henrik: Haha "tugging at his shorts"? Vem provade du på? Viktorov?

    SvaraRadera
  4. Ne alltså jag gjorde inte försöket men jag anordnade seriösa vetenskapliga försök. Och de är väääldigt svårt tydligen...

    SvaraRadera