Powered By Blogger

lördag, mars 15, 2008

En svensk tiger


Jag har spelat fotboll i afton. Det första jag gjorde var att sträcka låret, men åsnan i mig (refererar till att jag är envis och dum. Betyder alltså inte att jag har en åsna i min kropp) tänkte att det är bara att köra på. Nu har jag skitont och har smörjt in hela mitt tjocka lår med eucalyptusdoftande linement. Hoppas det ger med sig.
Alltså det här med fotbollen, det är så sjukt jobbigt för mig. Jag vill bara grina hela tiden. Skammen över min tafatthet, mina tekniska tillkortakommanden och mitt frånvarande spelsinne är som ett stort tjockt hölje över hela min kropp. Det är 10 år sedan jag slutade spela. Sedan dess kan jag räkna på mina fingrar antalet gånger jag rört i en boll. Jag är kanske uppe i 10 nu och borde stanna där. Det är sjukt påfrestande att skämmas så mycket och egentligen är det ju bara idiotiskt att jag väljer att utsätta mig själv för ännu mer mindervärdeskänslor än vad jag redan har.

Jag borde gå med i någon förening som genererar till mervärdeskänslor istället. Nåt ställe som får en att känna sig bra. Jag vet inte vad det skulle vara men det skulle förutsätta att jag var bäst av alla medlemmar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar