Powered By Blogger

måndag, mars 10, 2008

Watch the watch!

Jag var på loppis i helgen på Mattex Antik, ni vet det där stället som man aldrig kan fynda på för att de vet vad de ska ta för allt fint. Det fanns förstås en massa potentiellt husgeråd, men när jag såg prislapparna försvann intresset snabbt som i ett trollspöslag.
MEN bland engelska tevagnar, intarsiadekorerade linneskåp och svulstiga rokokostolar fann jag den - GULDKLOCKAN! Till min stora glädje hade den dessutom ett överkomligt pris. Det är sällan man säger "Yes!" så där spontant och ärligt samtidigt som man knyter näven i en vinnande gest, men det här var ju ett sådant tillfälle.
Och ni som trodde att det enda en klocka gör är att gå och gå utan att komma till dörren, ni trodde fel. Idag körde nämligen jag och klockan till Mariehem där vi hängde hos Simon.

Simon och klockan


Klockan spelar ukulele


Klockan vilar i gubbfåtöljen medan Simon röker.


Klockan ser spansk ligafotboll på TV och dricker tysk veteöl.


Klockan kryper till kojs. Godnatt klockan!

2 kommentarer:

  1. Hahahah yes! Så jävla snygg

    SvaraRadera
  2. Klockan är läskig som har rutiner!!!!!!!! Den är ju en SAK!

    SvaraRadera