Powered By Blogger

måndag, juli 09, 2007

Bränn skiten


Ibland behöver man något nytt för att kunna börja om.
För två månader sedan började jag med mitt godisuppehåll, samtidigt som jag började odla mina egna groddar. Då var det stort. Nytt och välbehövligt. Nu behöver jag något större.
Jag har tänkt på det här med att bränna saker. Jag finner något otroligt fint i det. jag minns hur fascinerad jag, som barn, var av att titta på svedjebränning. När skogar och åkrar har brunnit så växer det alltid upp en helt ny och frisk flora efteråt. En gång när jag var 15 år så gick jag ut i skogen och brände en dagbok efter att jag läst igenom den och kände att jag inte ville befatta mig med personen som hade skrivit de där raderna. Det var skönt att lämna sina dåliga sidor så där konkret. För 2 somrar sedan brände jag också mina dagböcker i en kastrull på Hemvägen. Om jag gick pilgrimsvandringen till Finisterre skulle jag också bränna mina kläder där. Jag behöver göra något konkret för att kunna lämna och gå vidare. Det kanske var därför jag drömde den där mardrömmen att jag brände ner ett hus? Jag behöver bränna bort allt gammalt skit som gör ont och låta något nytt växa ur mig. En ny frisyr, ett nytt intresse, en anna 2.0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar