Powered By Blogger

tisdag, juli 10, 2007

Världens ledsnaste djur (insekt)


Nej, världens olyckligaste djur är inte längre Kapybaran. Den har verkligen gjort allt för att förtjäna förstaplatsen, men igår insåg jag att det är Harkranken som egentligen har all anledning att vara den olyckligaste varelsen på vår planet! Haha, stackarn krockar ju bara in i väggen hela tiden och verkar aldrig få fäste, och när den väl får fäste så sitter den där i timmar, bara för att slippa vingla runt som nån annan tonåring. Det är så synd om Långbensskranken! Jag läste lite om den. Det stod att Harkrankens ben lätt lossnar från lårringen som en passiv flyktåtgärd. Stackars Långben! Han offrar hellre några ben än att bli uppäten fastän han/hon ändå bara lever i något dygn.

4 kommentarer:

  1. men åh vilken bra bild! den ser så himla ledsen ut!

    har jag sagt att jag och jakob plågade en när vi var små? eller det var väl egentligen jakob, men jag samtyckte i all mitt typ sexåriga oförstånd. jakob ryckte benen av harkranken och stängde in den i ett skåp. den kunde inte vila eftersom den inte hade några ben, utan fick flyga sig till döds.

    SvaraRadera
  2. men det kan ju vara skönt att veta i eterhand att det i alla fall inte gjorde ont på den? Benen är gjorda så att de lätt ska kunna tas bort eftersom den är en så utsatt varelse som lätt kan bli ett byte.

    Tack btw. jag har ritat den i Paint shop alldeles själv. Precis som med skoterbajsen.

    SvaraRadera
  3. Så bräcklig, och ändå är så många rädda för den!

    SvaraRadera
  4. precis! jag blir äcklad av den. hur kul kan det vara?

    SvaraRadera