Powered By Blogger

söndag, juli 01, 2007

Hot rod on the hot love highway


Jag hade aldrig kunnat ana hur min lördagskväll skulle komma att se ut. Manis pratade om att jag skulle få åka i en gammal bil som lät mycket. Jag kopplade aldrig ihop det där med det stora arrangemanget "Wheels", vilket samlade hundratals bilentusiaster från när och fjärran för att visa upp sina vetaranbilar och sedan köra raggarrunda genom stan hela kvällen och natten. Givetvis hade M:s Hot rod med "Wheels" att göra. På bilden här ovanför kan ni se hur den ser ut. Jag har aldrig åkt i någon annan bil än Volvo 245 i princip, så allt med Hot Roden var spännande!
*Det fanns bara ett säte som man satt trångt i = exotiskt
*Bilen var döpt till "Rocket to Russia" istället för "Kukobert" = exotiskt
*Det fanns inget chassi för själva motorn och det var de som var grejen = exotiskt
* Den small precis som Långbens, Kalles och Musses bil gör i den där klassikern ni vet ("Men, det är ju jag som kör.") = exotiskt
*Dess stall låg på Västerslätt i bilentusiastklubben Nailheads garage, där det även fanns en hemlig pub vid namn Hot Rod Café = exotiskt

Catwalken var ändå det sjukaste. Alla bilarna körde runt Rådhusesplanaden, runt självaste Apberget och vid sidan om stod umeåborna och iakttog/avundade bilarna. Många tog kort med sina mobiltelefoner. Jag tog kort på dem för att slippa känslan att bli uttittad. Just de här som jag tog kort på såg dock mer missunnsamma än imponerade ut.

1 kommentar: