Powered By Blogger

torsdag, september 22, 2011

Dagens tankar i punktform

* På nyheterna igår så berättade de att hösten, till följd av klimatförändringarna, skulle komma att bli brun istället för färgsprakande gulorangeröd. Jag orkar inte med så deppiga nyheter.

* Vad är det för fel med vår katt? Fred upptäckte idag en hemlig avfallsplats där Janson kräkts och bajsat i flera stora högar.

* Finns det någon som följer Robinson längre?

* Måste köpa en ny stavmixer.

* Jag vill kunna skriva.

* Oftast är jag helt ointresserad av nya människor, men idag lunchade jag med fyra hyfsat obekanta människor och det var roligt från första tuggan. (Rättelse: tre var de. Det var jag som var den fjärde.)

* Jag är 29 och har fortfarande inte läst Dostojevskij (1/3 av Bröderna Karamazov, men det var för mycket namn!)

* Vill ej leva i ett modernt samhälle. Det är för stressigt och prestationsbetonat. Man blir utbytbar som människa = ej bra för själen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar