Powered By Blogger

torsdag, september 22, 2011

Västerbotten

Fick ett telefonsamtal av min bror i kväll, han som efter varje gång han sett en krigsfilm säger att det är den bästa film han har sett. Ikväll hade han och hans kära varit på Västerbottensteatern och sett föreställningen Västerbotten, och han ville bara ringa och säga att det inte bara var det bästa han sett, nej det var större än så, det var bland det bästa han hade upplevt. Och det är inte med min bror som i sagan om Peter och vargen, att till slut så tror man honom inte. Nej utan precis som man tror Oskar när han efter varje måltid stönar att det är det godaste han någonsin ätit så tror jag min bror varje gång och jag blev nu OHYGGLIGT sugen på att se den här föreställningen. Någon som vill göra gemensam sak och slå följe till Studion fredag den 21/10? Hör bara på den här beskrivningen:

"Det förflutna finns lagrat i oss alla. Som en stark klangbotten i våra liv eller som mer undflyende bilder, ibland svåra att få fatt i. I Väster-botten vilar det historiska landskapet jämsides med den moderna tiden...
...Tillsammans bjuder de oss på en resa genom tid och rum där vi också ges möjlighet att möta oss själva, oavsett var i världen vi har vår egen rot."

3 kommentarer: