Powered By Blogger

måndag, september 05, 2011

Gladiator

Här hittade jag bilden

Sveriges genom tidernas sämsta friidrotts-VM förflöt nästintill obemärkt förbi. Slötittade på 100 m någon dag och gäspade åt det obefintliga underhållningsvärdet i det. Jag vet inte om jag hade varit mer engagerad om Sverige hade representerat i större utsträckning, lagtillhörighet kan ju av erfarenhet väcka starka känslor, men jag tvivlar. Ibland har man en energipott som inte tillåts pytsas ut lite här och där och den energi jag tillhandahåller måste i dagsläget gå till att hålla mig upprätt etc. Men så av en händelse slog jag på TV:n en dag och hamnade i damernas rafflande spjutfinal där alla medaljörerna kastade världsmästarkast efter världsmästarkast. Vann gjorde muskelkvinnan ovan som inte bara var stark som en gladiator utan även en russian beauty av stora mått. Som en rysk och atletisk Scarlett Johansson. Sport + skönhet = stort underhållningsvärde.

1 kommentar: