Powered By Blogger

måndag, september 05, 2011

Spa Resort

Är på Spa Resort på andra sidan älven. Här finns mjuka, manglade lakan och en liten jacuzzi att sjunka ner i när som helst på dygnet (har dock inte gjort det än pga jag vet inte, är kanske inte värd det). Här finns även färdiglagad mat i kyl och frys samt en bil, fri att bruka som man vill. Jag är minst sagt bortskämd just nu. Tänkte prova att skriva härifrån. Brukar vanligtvis inte skriva någon annanstans än hemifrån. Där får skrivandet sin svarta energi från allt det väggarna sett och hört genom åren. Har svårt att skriva om roliga saker hemifrån. Tänkte att det kanske är lättare att göra det från en annan plats. Precis som det är lättare att börja med nya vanor på ny mark. Det är så motsägelsefullt, att vara i starkt behov av en trygg plats, ett hem, och samtidigt ha en längtan efter att ständigt börja om på nytt, någon annanstans, var som helst men inte där man har sina gamla invanda mönster. Jag är inte säker, men jag tror att jag vet vad den längtan jag har just nu handlar om. Jag vet bara inte VART jag ska gå för att finna ro. Skulle vilja önska tydlig skyltning längs vägen. Typ en neonskylt med en pil och texten "HÄR".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar