Powered By Blogger

torsdag, september 15, 2011

Feminism, frenologi och fan själv


1. En misogyn
2. En bajskorv
3. En häxbrännare
4. En pärontårta.
5. Adolf Hitler
6. En tjockpannkaka
7. En zombie

Det här är den klart roligaste listan jag läst på år och dar. Hittade den på axess blogg där man sammanfattat alla de skällsord som Roland P Martinsson fått i Sveriges Radio efter den uppmärksammade ledarkrönikan i vilken han bland annat uttrycker smartheter som dessa: 
"Vad mera är, jag anser att den ekonomistiska strukturfeminismen är en antiintellektuell och frihetsfientlig humbugdoktrin, som morgondagens vetenskapshistoria kommer att sortera bland frenologi och animal magnetism."
Kan inte bestämma mig för vilken beskrivning jag bäst tycker överensstämmer med Martinsson. Det lutar mot bajskorv även om pärontårta var väldigt innovativt.Eller nä förresten, zombie bara för att det var så härligt lösryckt och i affekt! Googlade runt och hittade ännu en feministfientlig kolumn från 8/2 2010 undertecknat samma skribent. Skummade igenom den, orkade inte ödsla min dyrbara tid på en världsfrånvänd alfahanne, men vad jag däremot fastnade på var detta fantastiska: antalet kommentarer på texten! Djävulens tal! Klicka på bilden för att förstora och se med egna ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar