Powered By Blogger

måndag, november 26, 2007

Ja, jag är bra

När jag cyklade hem i afton kände jag plötsligt starkt "Jag är en bra cyklist!". Jag är en bra cyklist. Jag har cykellyse både fram och bak. Jag stannar alltid vid övergångsställen och antingen så går jag över det eller så stannar jag upp och visar med hela handen "Varsågod kära bilist. Det är du som har företräde och inte jag. Jag står bara här i all min ödmjukhet och känner mig bättre än alla dårar till studenter som tror att de kan cykla hur som helst". Tant eller ej - jag är en bra cyklist.

7 kommentarer:

  1. Anonym10:13 em

    Det gör dej inte till en bra människa ba föratt.!!!! Hör du det?
    Jag är en dålig cyklist, jag cyklar inte ens längre det är för farligt.
    Trots detta är jag inte heller en bra människa.

    SvaraRadera
  2. Är du fortfarande sur för att jag inte tänker på dig ibland?

    SvaraRadera
  3. Kan vi inte synka vårt trafikerande?
    Jag kör bil-du cyklar.
    Vi kan mötas vid cykelövergången ÖK/Kungsgatan och leende vinka fram varandra med var sitt "nej, du först!"-fejs.
    Jag som cyklar med små värnlösa barn borde ju ha lyse både fram och bak. Men jag har ju å andra sidan ingen cykel längre.
    Använder du hjälm då? Denfrågan är ju en het potatis bland unga vuxna.

    SvaraRadera
  4. Anonym11:50 em

    Å, vad bra att höra Anna! Fler än en gång har man ju fått hjärtsnörp/utbrott på nonchalanta cyklister. Själv kan jag skryta med att jag är en bra fotgängare.
    Men en fråga, cyklar du än, utan cykelhjlm eller vinterdäck? :S

    SvaraRadera
  5. andreas: Hjälmen har jag ej fast jag borde för att bli en fulländad cyklist.

    grannen: Ja, klart jag cyklar. Jag skulle aldrig orka gå in till stan varje morgon. På med täckbyxor bara så är det lugnt!

    SvaraRadera
  6. Anonym7:26 fm

    Ja det är det jag är purken på.

    SvaraRadera
  7. Är du en av vildhjärnorna som genar över älven på vintern?

    SvaraRadera