Powered By Blogger

söndag, november 11, 2007

Klaffel

Nu bakar jag mitt filmjölksbröd igen. "Vad ska jag äta till middag?" tänker jag. Det blir nog rester. Jag tröstshoppade idag. En mandelkvarn. Och knäckformar. Jag ska baka i vinter. Baka bort ångesten. Ge bort allt jag bakat. Göra folk glada. Inte äta själv. Jag ska baka det mesta ur senaste numret av Elle Mat & Vin. Det fanns sjukt mycket gott där. Och jag ska börja göra en önskelista till julen. Än så länge ser den ut så här:

* En ittala-skål
* Fint glas och porslin från förr i världen
* Fin sprit
* Flowerbomb
* En skivspelare

Mamma har alltid berättat att jag hade såna perfekta värden när jag föddes. Att jag var en 10:a på allt. Färg och form och allt det där de kollar när man är född. Igår fick jag veta att jag hade blåsljud på hjärtat när jag var liten. Att jag var hjärtsjuk. Det växte ihop såklart, men ändå. Inte konstigt att jag har ett känsligt hjärta.

1 kommentar:

  1. Va hade du 10!
    Det är väldigt ovanligt,
    min mamma har aldrig förlöst en sådan unge och hon har förlöst väldigt många.

    Det är iaf respekt!

    SvaraRadera