Powered By Blogger

torsdag, november 01, 2007

Something isn´t always better than nothing at all

Vilken resa utefter minnenas allé jag gjort ikväll. Jag städade ur en garderob och hittade ett förråd med en massa gamla anteckningsblock från en svunnen tid då jag skrev dagbok lite hur som helst. Här finns mycket sångtexter med dålig engelska, snabbt nedskrivna "snilleblixtar" och halvdann poesi, utkast till brev som kanske aldrig blev ivägskickade och galet sorgliga dagboksinlägg. Det sorgligaste var att de lika gärna kunde ha varit skrivna för någon månad sedan. Same shit. Men mest pinsamma och roliga texter som till exempel: "Lack skymmer den utsikt du aldrig drömt om", ur dikten "Hora".

2 kommentarer:

  1. Det lät ju som en Kent-text! Fast som Kentlåt skulle den nog ha hetat "Lack".

    SvaraRadera
  2. Det har du fasen rätt i. Jag skulle ha sålt rättigheterna till de radern. (och min själ)

    SvaraRadera