Powered By Blogger

söndag, januari 06, 2008

2007 - 4 korta och tråkiga

Jag orkar inte göra nån jättesnygg årskrönika, men här är en liten kortfattad sak:

Bästa läsupplevelsen: Montecore, Jonas Hassen Khemiri.

Med en knivskarp analytisk förmåga lyckas Khemiri ringa in känslan av utanförskap som även de mest integrerade invandrare känner i kalla, fyrkantiga Sverige. Eller, vad vet jag? Jag är ingen invandrare, men jag kan tänka mig att det är som han skriver och det berörde mig. PS. Jonas är även Sveriges vackraste man, om ni frågar mig. D.S

Bästa musik: Arcade Fire

Jag kan inte lyssna mig mätt på Neon Bible. Att missa konserten i Stockholm i november, bara för att jag inte hade någon att gå med, får nog även räknas till årets grövsta brott.

Bästa låt: With Every Heartbeat

Varje gång jag hör den här låten blir mitt hjärta blytungt och fjäderlätt på samma gång. Och jag vill få hela världen att fatta hur bra den är. Robyn är ett geni.

Bästa händelsen: Rut

Jag blev faster och allt som var jobbigt blev lite mindre jobbigt för helt plötsligt fanns något som alltid kändes viktigare och som vägde upp allt så sjukt mycket mer. Jag ser fram emot att få lära känna detta underbarn, vars främsta egenskap är att vara så tyst som hon bara kan.

2007 var inget humorår, även om jag under 2 veckor i januari, på allvar började fundera på en karriär som stå-upp-komiker. Jag tänker därför inte rada upp nåt tokroligt årsbästaminne. Jag är ju faktiskt ganska törr och tråkig och seriös när det kommer till kritan. En villa/volvo/vovve-tjej fast gärna utan villa och vovve. Men ALLTID Volvo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar